Ord gør en stor forskel

Tænkt eksempel på hvordan kommunikationen kunne se ud med en typisk formulering og så en bearbejdet formulering:

 

Som man typisk skriver:

Vi er førende på markedet

Maskinfabrikken VIBYGGER A/S tilbyder udvikling og produktion af moderne maskiner til interne transportanlæg. De udvikles  af vores dygtige medarbejdere og fremstilles på vores fabrik af råmaterialer i høj kvalitet. Til vores store produktion på 15.000 kvm. har vi investeret mange millioner i et meget avancerede CNC fræser- og robotanlæg og derved har vi Danmarks største produktionskapa-citet. I virksomheden er der ansat mange erfarne montører, der udfører installation og service. Vi tilbyder en komponentgaranti på 10 år. Det er vi de eneste, der gør.. Vi er de førende på markedet i Danmark og har de seneste år haft en vækst i omsætningen på 150%.

 

Forslag til omskrivning:

Sikker drift i minimum 10 år

Spar bekymringer om driftsstop på grund af manglende komponentdele. VIBYGGER A/S opbevarer, som de eneste, del-komponeter i minimum 10 år efter installation. Det holder din produktion kørende mange år fremover.

Har du et ønske til en specialløsning til dit interne transportanlæg, så udvikler vore dygtige ingeniører det præcist efter dine behov.

Spar din dyrebare tid og overlad udvikling, projektering og produktion til os. Vi løser opgaven præcis efter dine ønsker og krav – både hvad angår kvalitet, levering og efterfølgende service.

 

 

Den

der skiller sig ud

bliver set

 

Lav en workshop eller brainstorm

”Vi vil gerne fortælle om alle vores kompetencer – og helst på en gang, for så lyder det af noget”.

Problemet er bare, at det drukner i mængden af andre firmaers kommunikation, der vil det samme. Selvfølgelig skal vi fortælle det hele, men hver ting til sin tid.

Derfor er en investering i en workshop eller brainstorm og efterfølgende kommunikationsudvikling givet godt ud. Når vi præcis ved, hvilket budskab og til hvem vi skal fortælle det, kan vi udforme det endelige oplæg til medievalg.

 

Og vigtigst af alt:

Budskabet SKAL tage udgangspunkt i kundens fordele – ikke dine!!

 

 

Hvad er unikt?

Først skal kunderne se det unikke, der gør en forskel. Det kan være unikke produkter, unikke løsninger eller en unik måde at yde kunderne service på. Vi skal fortælle kunderne, hvor og hvordan de opnår merværdi ved at handle med os.

 

 

Udfordre, uddybe og udbygge

Udfordre dine potentielle kunder ved at spille dit stærkeste kort først, så du fanger opmærksomheden. Når du har den, står du med muligheden for at uddybe, hvad kunden opnår af fordele ved at handle med dig. Kan kunden stadig se, at der er et godt udbytte i et samarbejde, udbygges det med alle de andre kompetencer/produkter, du kan tilbyde.

 

  • ' Cokies

    HVAD ER COOKIES:

    Cookies er en lille datafil, som websider gemmer på din computer, tablet eller andet anvendt elektronisk udstyr. Det sker for at kunne genkende din  computer, næste gang du besøger  websiden.

     

    Cookies er en  nødvendighed for at du får den optimale brugeroplevelse. BEMÆRK: Ved at forblive på vores webside accepterer du automatisk brugen af vores cookies.

     

    COOKIES BRUGES TIL:

    Cookies anvendes  til trafikmåling og statistik. Det betyder, at  datafilerne indsamles med det formål  at registrere antallet af besøgende og efterspurgt indhold.

     

    Ingen oplysninger af personlig karakter gemmes, da vi alene indsamler information for at give bedre brugeroplevelser på websiden.

     

    Den indsamlede data videregives ikke til 3. part. Skulle du alligevel ønske at slette dine cookies, kan du gøre dette under indstillingerne i din browser.  Gør du det, skal du være opmærksom på, at nogle funktioner og elementer på websiden  ikke længere vil fungere.